Asociace prodejců použitých automobilů-autobazarů

Poradenství zájemcům o koupi ojetých vozů – Profesní vzdělávání a hájení zájmu členů asociace

Zprávy

Ojeté auto za 100 tisíc: Co se dá koupit?

Takový obnos na nové auto ještě nestačí. Jako ojeté se dá ale koupit městské mini, nebo státnická limuzína.

Letní sezóna pro nás byla pobídkou podívat se pořádně na nabídku českých autobazarů a soukromých inzerentů. Rozhodli jsme se připravit přehled 15 zajímavých aut, která se dají koupit za 100 tisíc korun.

Jaké jsou další podmínky? Vlastně žádné. Kromě ceny nás nezajímá nic – chceme ukázat, jaká nejrůznější auta si můžete za stejnou sumu pořídit. Všechny tipy samozřejmě dávají smysl. Nechceme vám doporučovat beznadějné případy, ani lákat na modely, které se ke stotisícové hranici přiblíží jen v ojedinělých případech.

Citroën C1

Nejnovější auto, jaké si můžete za 100 tisíc pořídit, bude mít zhruba pět let. To je třeba případ Citroënu C1. Jednoduché auto s malým tříválcem je v této cenové kategorii z roku 2007 a může mít najeto 10 až 80 tisíc kilometrů. Podobná auta nejčastěji popojíždějí po městě, a tak narazíte i na kusy s opravdu nízkým nájezdem. 

Dacia Logan

Někdejší sen českých rodin je na tom podobně jako C1, ale s jedním podstatným rozdílem – je prostornější a má násobně větší zavazadelník. Volba motoru je za 100 tisíc jasná: 1,4i o výkonu 55 kW sice moc nejede a má docela velkou spotřebu, ale také příkladnou spolehlivost.

 

Renault Clio III

Větší modely Renaultu vyjdou v těch dobrých verzích dráž, a tak je nejrozumnější volbou Clio třetí generace. Za stejné peníze jako Logan nabídne modernější techniku a v předfaceliftovém provedení zhruba z roku 2007 nadčasový design, jen ten prostor pro zavazadla bude menší. Benzinový motor 1,2/55 kW je sázkou na jistotu, turbodiesel by byl zbytečným luxusem.

Kia Rio

Na Cee’d musíme se stotisícovým rozpočtem zapomenout. Rio minulé generace možná není tak atraktivní jako novější modely Kia, ale pětileté auto s benzinovou čtrnáctistovkou je dobrá nabídka. Zvlášť když ve své době bylo Rio jedním z největších aut dané kategorie.

Renault Clio III

Větší modely Renaultu vyjdou v těch dobrých verzích dráž, a tak je nejrozumnější volbou Clio třetí generace. Za stejné peníze jako Logan nabídne modernější techniku a v předfaceliftovém provedení zhruba z roku 2007 nadčasový design, jen ten prostor pro zavazadla bude menší. Benzinový motor 1,2/55 kW je sázkou na jistotu, turbodiesel by byl zbytečným luxusem.

Kia Rio

Na Cee’d musíme se stotisícovým rozpočtem zapomenout. Rio minulé generace možná není tak atraktivní jako novější modely Kia, ale pětileté auto s benzinovou čtrnáctistovkou je dobrá nabídka. Zvlášť když ve své době bylo Rio jedním z největších aut dané kategorie.

Toyota Corolla

Synonymum spolehlivosti se za 100 tisíc dá sehnat v předminulé generaci. Výkony benzinových motorů 1,4 VVT-i/71 kW a 1,6 VVT-i/81 kW patřily před deseti lety na špičku, Corolly mají navíc výdrž a nekonfliktní design neurazí. Vadit může snad jen desetileté stáří vozu. Je to tak, Češi si ojetých kompaktů cení mnohem víc než malých hatchbacků.

SEAT Leon I

Když SEAT, tak s trochou emocí. Za 100 tisíc bazary nabízí Leon, který před deseti lety nový stál tři čtvrtě milionu. S rozšířeným motorem 1,9 TDI chybu neuděláte. Vzácnější 1,8 Turbo je možná ještě lepší volbou. Při podobných cenách jich je na prodej ale mnohem méně.

Škoda Octavia I Combi

Tento tip je těžkým soupeřem SEATu. Podobná technika, stejné motory i stáří. Octavia Combi z roku 2002 vyjde zhruba na stejné peníze. Nabídne sice horší svezení, ale také mnohem víc prostoru pro zavazadla a podstatně širší výběr ojetin. K tomu neodmyslitelně patří všechny výhody (ale i rizika), které souvisí s postavením jednoho z nejrozšířenějších aut.

 Peugeot 406 Break

Jeden z posledních Peugeotů 406? Proč by ne – auto z roku 2003 bude mít nejspíš dieselový motor, ale relativně spolehlivý. Určitě na tom bude lépe než dražší nástupce 407. Se stotisícovým rozpočtem si navíc můžete dopřát i elegantní kupé, pokud nechcete vyloženě praktický vůz. Při současné nabídce ojetin ale opět téměř jistě s dieselem pod kapotou.

 VW Passat B5

Turbodiesely na konci životnosti vám doporučovat nebudeme. Riziko drahých oprav motorů 1,9 TDI PD a 2,5 TDI, které mají reálně najeto statisíce kilometrů, za to nestojí. Za stejných 100 tisíc ale lze mít benzinový motor 1,8 Turbo/110 kW zhruba z roku 2002. Vlastně je to asi nejlepší z běžně dostupných Volkswagenů, co můžete s takovým rozpočtem pořídit.

Opel Vectra C

I zde platí: s benzinovým motorem dobrá volba. Atmosférická osmnáctistovka na běžnou jízdu stačí. Čtyřválec o objemu 2,2 litru je rozšířenější, při stejné pořizovací ceně má ale menší spolehlivost a vyšší spotřebu. Na ideál v podobě novějších motorů 2,0 Turbo nebo 1,9 CDTI náš rozpočet nestačí, za 100 tisíc se totiž prodávají auta s rokem výroby 2003. Smysluplným lákadlem je ale verze GTS s motorem 3,0 V6/155 kW, která kvůli velkému objemu není dražší než slabší benzinové motory.

Ford Mondeo II

S předchozí generací Mondea si dodnes ostudu neuděláte. Jeho turbodiesel 2,0 TDCi neprovází dobrá pověst a díky tomu s naším rozpočtem hravě dosáhnete na auto z roku 2004. Úplně bez problémů tento model rozhodně není, opravy ale vyjdou levněji než u většiny srovnatelných vozů.

Audi A4 (B6)

Najít v inzerci předminulou generaci Audi A4 s motorem 1,9 TDI za 100 tisíc korun rozhodně není lehký úkol. Předchůdce (vyráběný do roku 2001) má ale podstatně horší výdrž a pro větší A6 z přelomu tisíciletí platí prakticky to samé. Ta má navíc pod kapotou nejčastěji velmi problémový motor 2,5 TDI. Takže když chcete za tyto peníze dobré Audi, vlastně nemáte jinou volbu.

Hyundai Coupé

Kupé, šestiválec a šmrncovní design? Za cenu již zmíněného dožívajícího Passatu s dieselovým motorem se dá pořídit i takové auto. V dokladech bude mít rok výroby 2003 a na kapotě znak Hyundai. Takový respekt jako s BMW M3 sice nezískáte, na rozdíl od všech předchozích i následujících verzí ale vypadá zrovna model z let 2003 až 2005 určitě nejlíp.

Mercedes-Benz třídy E (W210)

Dobrý Mercedes za 100 tisíc? Z těžko řešitelného dilema nám nakonec jako vítěz vychází třída E, známá jako masařka. S daným finančním limitem není problém dosáhnout na vychytanější modely po faceliftu (od 1999). Neprůstřelný benzinový motor byste ale museli lovit u západních sousedů, a tak je našim tipem pětiválec E 270 CDI nebo jednodušší čtyřválec E 220 CDI, u kterého je ale větší riziko taxikářské minulosti.

BMW 7 (E38)

Dá se za 100 tisíc pořídit pořádný kočár? Jak by ne, víme hned o několika BMW řady 7. Se 100 tisíci v kapse je jasnou volbou generace E38 z druhé poloviny 90tých let. Zapomeňte na problémové turbodiesely, nejlepší volbou je osmiválec, který je zároveň nejrozšířenější. Za danou cenu doporučujeme modely 735i a 740i těsně po faceliftu v roce 1998. Mimochodem, už tehdy číselné označení neznamenalo přesný objem – verze 740i má 4,4 litru a s tím souvisí o 100 Nm vyšší točivý moment než u 735i.

 

Lukáš Vaverka – AUTOCZ

 

 

Autor APPAA - Kancelář - 26.11.2012 - 1176 Views